Udruga djece roditelja s posebnim potrebama “Put u život” – PUŽ

Vi nam možete pomoći da budemo brži!

PUŽ u školi / Snail in School

22.08.2013. – 22.12.2014.

Ulaganje u budućnost

Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav

Projekt ”Puž u školi” sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda.

Projekt ”Snail in School” provodi Udruga ”Put u život” u partnerstvu sa OŠ Horvati, Zagreb i IX.gimnazijom, Zagreb.

Suradnici na projektu su: OŠ dr.Jure Turića, Gospić; Strukovna škola Gospić, Gospić; OŠ Ivana Rabljanina, Rab; Srednja škola Markantuna de Dominisa, Rab.

Zahvaljujemo svim našim partnerskim i suradničkim školama na izuzetno uspješnoj suradnji tokom provedbe projekta.

Zahvaljujemo OŠ Horvati, OŠ dr. Jure Turića i OŠ Ivana Rabljanina u čijim se prostorima održavala većina edukacija na gostoprimstvu i susretljivosti.

Zahvaljujemo i Kulturno informativnom centru Gospić i Gradu Rabu na ustupanju prostora za provedbu aktivnosti projekta.

Posebna zahvala udrugama ”Pinokio”, Rab i ”Pčelice”, Gospić na aktivnosti, podršci i pomoći.

01.12.2014. potpisan je Ugovor o Razvojnoj suradnji kroz jednokratnu podršku za međufinanciranje u okviru Programa Europa Plus s Nacionalnom zakladom za razvoj civilnog društva. Ova sredstva pomoći će nam prebroditi razdoblje do konačne isplate nepovratnih sredstava po prihvaćanju završnog izvješća projekta ” Snail in School ”.

01.12.2014.

Udruga ”Put u život” – Zagreb

Završna svečanost
Javna tribina – Predstavljanje rezultata projekta ” Snail in School ” / ” Puž u školi ”

Završna svečanost, uz predstavljanje  rezultata projekta “ Puž u školi ” / “ Snail in school ”, provedenog u okviru programa Razvoj ljudskih potencijala, Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav  i javna tribina s temom podrške djeci s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom  za život u zajednici s posebnim naglaskom na mogućnosti obrazovanja.

Prisutni su bili predstavnici partnerskih škola, OŠ Horvati i IX. gimnazije iz Zagreba, te suradničkih škola iz Raba – OŠ Ivana Rabljanina i Srednja škola Dominisa de Markantuna; i Gospića – OŠ dr. Jure Turića i Strukovne škole Gospić. Na naš poziv odazvali su se i predstavnici MZOS-a, Agencije za odgoj i obrazovanje, Grada Zagreba, Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom. Prisutni su bili i roditelji, članovi naše Udruge, te naši već odrasli Puževi, mladi s invaliditetom koji su prije više od deset godina pohađali redovnu osnovnu školu i imali prve pomoćnike u nastavi, kao i današnji osnovnoškolci. Događanje su medijski popratili Radio Sljeme, HR 1, HRT i TV Jabuka.

Zahvaljujemo svima prisutnima koji su uveličali našu proslavu.

Oprema nabavljena za partnerske škole

04.-05.11.2014.

Gospić

Održane su druga supervizija  u području primjene individualiziranih planova edukacije u osnovnoj školi i konzultacije pomoćnika u nastavi iz obje suradničke škole u Gospiću.

Odaziv pomoćnika u nastavi bio je izuzetno velik.

Veliko hvala svim gospićkim pomoćnicima koji pružaju podršku u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju.

Bilo je zadovoljstvo imati vas za suradnike na projektu.

Javna tribina – Predstavljanje rezultata projekta ” Snail in School ” / ” Puž u školi ”

Javna tribina s temom podrške djeci s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom za život u zajednici s posebnim naglaskom na mogućnosti obrazovanja. U uvodnom dijelu tribine predstavljeni su rezultati projekta “Puž u školi” / “ Snail in School ”, provedenog u okviru programa Razvoj ljudskih potencijala, Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav.
Događanju su prisustvovali predstavnici grada Gospića, razvojne agencije Ličko-senjske županije, dječjeg vrtića iz Gospića, nastavnici dvije suradničke škole na projektu – OŠ dr. Jure Turića i Strukovne škole Gospić iz Gospića, pomoćnici u nastavi, roditelji učenika škola, članovi Udruge ”Pčelice” iz Gospića i drugi.
I u Gospiću je nakon predstavljanja rezultata projekta uslijedila je podjela potvrdnica nastavnicima i stručnim suradnicima rapskih škola koji su sudjelovali na edukacijskim modulima i time podigli nivo stručnih kompetencija za rad s učenicima s teškoćama u razvoju.

Udruga ”Pčelice’‘ iz Gospića, roditeljska snaga koja pokreće promjene u svojoj lokalnoj zajednici.

Zahvaljujemo na pomoći pri provedbi ovog projekta.

22.-23.10.2014.

Rab

Održane su druga supervizija  u području primjene individualiziranih planova edukacije u osnovnoj školi i konzultacije pomoćnika u nastavi iz obje suradničke škole.

Pri kraju projekta, rješavali smo preostale dileme i probleme, te tražili rješenja.

Veliko hvala pomoćnicima u nastavi učenika s teškoćama u razvoju.

Bilo je zadovoljstvo imati vas za suradnike na projektu.

Javna tribina – Predstavljanje rezultata projekta ” Snail in School ” / ” Puž u školi ”
22.10.2014. Velika gradska vijećnica – Rab

Javna tribina s temom podrške djeci s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom  za život u zajednici s posebnim naglaskom na mogućnosti obrazovanja. U uvodnom dijelu tribine predstavljeni su rezultati projekta “Puž u školi” / “ Snail in School ”, provedenog u okviru programa Razvoj ljudskih potencijala, Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav.

Događanju su prisustvovali predstavnici grada Raba, nastavnici dvije suradničke škole na projektu – OŠ Ivana Rabljanina i SŠ Markantuna de Dominisa iz Raba,pomoćnici u nastavi, roditelji učenika škola, članovi Udruge ”Pinokio” iz Raba i drugi.

Nakon predstavljanja rezultata projekta uslijedila je podjela potvrdnica nastavnicima i stručnim suradnicima rapskih škola koji su sudjelovali na edukacijskim modulima i time podigli nivo stručnih kompetencija za rad s učenicima s teškoćama u razvoju.

Veliku zaslugu za unapređenje kvalitete obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju na Rabu i kvalitete života djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji ima Udruga ”Pinokio”.

Zahvaljujemo im na pomoći pri provedbi ovog projekta.

U rujnu 2014. održane su supervizije nastavnika u 3 srednje škole uključene u projekt Snail in School u području primjene individualiziranih planova edukacije. Ovime je plan edukacija za nastavnike i stručne suradnike srednjih škola ispunjen.

U lipnju 2014. održane su supervizije nastavnika svih 6 škola uključenih u projekt Snail in School u području primjene individualiziranih planova edukacije. Druga supervizija slijedi u rujnu/listopadu.

30.03.-04.04.2014.

Studijsko putovanje – Finska – Joensu

Odmah po dolasku u školu uočili smo da su svi učenici u čarapama bez obuće. Objašnjenje: put do škole je obično pod snijegom ili zemljani. Kako bi se održala čistoća u školi učenici odlažu obuću u svoje ormariće pri ulazu u školu, a u školi je dovoljno toplo i podovi su od specijalne mase pa nije potrebno opteretiti učenike nošenjem još jedne obuće (papuče ili tenisice).

Jedan od prioriteta sustava je uključivanje djece s teškoćama u redovno obrazovanje.

Cilj putovanja

je upoznati Finski obrazovni sustav i provedbu integracije/inkluzije djece s teškoćama u redovnom obrazovnom sustavu.

Posjetili smo tri škole u gradu Joensuu koji se nalazi u sjevernoj Karelii, istočna Finska.

80% podrške učenicima odnosi se na opće potrebe, 15% za pojačanu podršku i 5% za specijalnu podršku učenicima u školi.

Svaki učenik dobiva podršku koja mu je potrebna kako bi što kvalitetnije savladao školske obveze.

Specijalna podrška za djecu s težim teškoćama kreće od vrtića i traje koliko je djetetu potrebna. Posebne se analize rade između vrtića i osnovne škole, osnovne i niže srednje… kako bi se škola koja prihvaća učenika mogla što bolje pripremiti.

Za svakog učenika s teškoćama (bez obzira na vrstu) izrađuje se timski IEP koji mora sadržavati

–      listu predmeta koje učenik pohađa

–      plan praćenja i napretka

–      procjenu metoda i vremena

Postoje specijalni razredi do 10 učenika i razredi do 5 učenika. Neki učenici idu u redovne razrede, a povremeno se priključuju nekim predmetima u specijalnim razredima. Također, puno je individualnog rada svih nastavnika sa učenicima. U specijalnim razredima special needs teacher svaki tjedan piše izvješće roditeljima za svakog učenika. U izvješću je navedena dnevna analiza postignuća učenika i preporuka za dalje kako bi roditelji bili informirani o radu u školi. Svaka promjena ili uvođenje neke nove metode mora biti raspravljena s timom u koji je uključen roditelj.

Posebna pažnja se poklanja fleksibilnom obrazovanju. Odnosno, za učenike koji su ispodprosječni u svojim školskim rezultatima, učenike koji imaju nedostatak školske motiviranosti i učenike kod kojih postoji rizik isključenosti iz daljnjih edukacija i zapošljavanja provode se preventivni oblici kao što su :

–      individualni kurikulum

–      intenzivni tečajevi za određeni sadržaj

–      program „city as school“ – učenje kroz rad

Svi učenici imaju:

  • jaku podršku od strane nastavnika
  • dostupne usluge učeničke skrbi – centralni element Finskog obrazovnog sustava
  • tri nivoa podrške i specijalnu edukaciju
  • zdravstvene i dentalne usluge – njega
  • usluge školskog prijevoza
  • usluge školskog socijalnog radnika, školskog psihologa, medicinske sestre, logopeda
  • učeničkog savjetnika
  • suradnju škole i obitelji
  • dopunsko poučavanje
  • povremenu edukaciju sa special needs nastavnikom
  • od male grupe do individualnog rada
  • polazište na individualnim potrebama
  • najčešće predmeti poput matematike, finskog, stranog jezika, povijesti
  • uključivanje roditelja, nastavnika, učenika i drugih stručnjaka
  • izrada plana učenja/IEP s cijelim timom
  • opservaciju, izmjenu nastavnog plana i programa i metode procjene
  • modeliranje grupe prema potrebama učenika (male grupe za matematiku i strani jezik)
  • nema obveznih nacionalnih ispita, nema rangiranja škola, nema rangiranja nastavnika
  • u školu se kreće sa 7 godina
  • kratki školski dan (19 – 25 (28) sati u tjednu)
  • školska kultura – kultura između ravnatelja i nastavnika – kultura između nastavnika i učenika – kultura između ravnatelja i učenika
  • učeničko vladanje – puno samostalnosti i odgovornosti od ranih godina – pozitivan osjećaj – poštovanje (odrasli- učenik i učenik – odrasli)

 

Nastavnici u Finskom obrazovnom sustavu najčešće spominju riječ „fleksibilno“ i od primjera prema definiciji. Nema lijene djece, već su to djeca kojoj manjka poticaja i na tome treba raditi i pomoć učeniku da pređe granicu za koju misli da je nepremostiva.

U knjizi finskog profesora Pasi Sahlberga  „Lekcije iz Finske“ drugo poglavlje nosi naziv: Finski paradoks: manje je više.

Prvi paradoks: manje poučavanja, više učenja; 

Drugi paradoks: manje testiranja, više učenja; 

Treći paradoks: više pravednosti kroz veću raznolikost. 

Sve te paradokse sreli smo u školama i osjetili kroz pozitivnu energiju i zainteresiranost u obradi nastavnih sadržaja od strane učenika i nastavnika.

20.-22.03.2014. Zagreb

Modul IIIA za grupu G2 i Modul IIIB za grupu G4

OŠ Horvati i Udruga ”Put u život”

G2 – nastavnici predmetne nastave osnovnih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 4,92
Prezentacija sadržaja – 5,00
Prostor – 4,92
Opći dojam – 4,92

G4 – stručni suradnici osnovnih i srednjih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 4,47
Prezentacija sadržaja – 4,82
Prostor – 4,47
Opći dojam – 4,47

G2 – Posebno mi se svidjelo:

”Primjeri iz prakse.”

”Predavanje Lidije Bonačić-Krešić”

”Predavanje i radionica o pisanju pl.i programa za djecu s posebnim potrebama.”

”Posjet prostorijama Udruge PUŽ, susret s Dominikom i atmosfera tijekom susreta.”

”Stručnost edukatora. Posjet prostorijama udruge PUŽ.”

”Puno primjera – konkretnih i jasne upute za popunjavanje obrazaca i IOOP-a.”

”Predavanja profesora Roberta Cimpermana o izradi IOOP-a te radionica vezana za rad s učenicima s disleksijom / disgrafijom.”

”Sve je bilo izvrsno!”

”Vrednovanje i ocjenjivanje učenika s teškoćama!”

”Edukativna predavanja, konkretni i korisni primjeri za praksu, izrada IOOP-a…”

”Najviše su mi se svidjeli primjeri iz prakse i komunikacijsko ozračje.”

G2 – Najmanje mi se svidjelo:

 ”Kratke pauze.”

”Nemam primjedbi.”

G2- Preporuke

”Više edukacija kako bi osvijestili “ponovno” neke spoznaje.”

”Više primjera poučavanja iz pojedinačnih predmeta pr.nastave iz Povijesti, pr.nastave iz Prirode, itd.”

”Nakon susreta u Zagrebu moja su očekivanja uglavnom ispunjena.”

”Primjeri za pojedine predmete.”

”Navoditi sve više primjera konkretno za određene predmete (matematika, hrvatski jezik, …)”

”Volio bih isprobati prilagođene računalne programe za djecu s poteškoćama.”

G4 – Posebno mi se svidjelo

”Vještine đaka kao predavača, stručni savjeti / otvaranje novih ideja, pauze i razmjena iskustva s ostalim školama”

”Dobra atmosfera. Susretljivost edukatora i domaćina.”

”Predavanja Ivane, Marija, Mirele; iscrpno, korisno, prihvatljivo; izmjena iskustava s kolegicama / kolegama iz grupe G4.”

”Sadržaj, način i prezentacija radne terapeutkinje Mirele, njena otvorenost i spremnost na daljnje suradnje. Isto to i za Marija. Najkorisniji su mi bili savjeti radnih terapeuta.”

”Obilazak PUŽ-a”

”Što smo upoznali i povezali se s kvalitetnim ljudima sličnih interesa… Hvala…”

”Rad u malim skupinama, otvorena komunikacija, radionice”

”Sadržaji, kvaliteta edukatora”

”Predavanje o senzornoj integraciji”

”Konkretni primjeri”

G4 – Najmanje mi se svidjelo

”Predavanje o IEP-u”

”Ritam rada od 1,5h aktivnosti pa 15 min pauze i tako petkom u nedogled…”

”Nekompetentnost predavačice Marine, tj.nedovoljna usklađenost iznesenog sadržaja s konkretnim i realnim stanjem ne samo u praksi već i u teoriji. Iako je vizualno njena prezentacija vrhunska.”

”IOOP – informacije koje nisu točne (interpretacija Zakona i to na krivi način); prezentacija g.đe učiteljice – definitivno to treba prezentirati soc.pedagog / rehabilitator.”

”Prezentacija Marte Meo – me razumijem na koji način može konkretno pomoći osim konkretno slušačima samo kao prezentacija. Primjeri su mi nedovoljno jasni i nema mi dovoljno znanstvene utemeljenosti. Mišljenja sam da se može iskoristiti na način konkretnosti a ne samo prezentacije Marte Mea.”

G4 – Preporuke

”Da budu stručni suradnici jer je različit način rada moguć kad su uključeni i ostali (različita je polazišna točka učitelja, ravnatelja…) Preporuke za projekt: ako već postoji edukacija stručnih suradnika, učitelja, profesora i asistenata možda bi bilo dobro uključiti i roditelje u neki vid edukacije u budućim projektima (roditelje djece koja su dobila asistente).”

”Više dana za istu količinu predavanja. Više slobodnog vremena za druženje.”

”Vježbe, teorija, iskustvene radionice kako se nositi s “teškim” roditeljima, “teškim” situacijama.”

”Da o struci predaju stručnjaci i da bude usklađeno sa zakonima. Prijedlog je i da o IOOP-u predaje C.”

”Možda sadržajno smanjiti neke teme, a više vremena ostaviti za diskusije i razmjene iskustava.”

”Možda malo fleksibilnosti oko mjesta rada… Prilagodba potrebama edukanata 🙂 …”

”Više predavanja raznih terapeuta”

”Više ovakvih edukacija i konkretnih primjera”

”Još ovakvih edukacija, još informacija”

06.-08. 03.2014. Rab

Modul IIIA za grupu G3 i Modul IIB za grupu G4

OŠ Ivana Rabljanina

G1 – nastavnici razredne nastave osnovnih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 5,00
Prezentacija sadržaja – 5,00
Prostor – 5,00
Opći dojam – 5,00

G4 – stručni suradnici osnovnih i srednjih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 4,93
Prezentacija sadržaja – 5,00
Prostor – 4,87
Opći dojam – 4,93

G1 – Posebno mi se svidjelo:

”Izmjena dragocjenih iskustava koja su nam potrebna u daljnjem radu s djecom s teškoćama. Edukacija od strane stručnih osoba koje rade u praksi s djecom s teškoćama. Stručnost predavača i njihova spremnost da nam prenesu svoja znanja i dragocjena iskustva iz prakse.”

”Ugodna radna atmosfera, korisne i upotrebljive informacije. Otvorenost predavača, spremnost na davanje odgovora na postavljena pitanja, konkretnost.”

”Otvorenost, pristupačnost i toplina edukatora, zanimljivost tema i pronalaženje u istim temama.”

”Radnoterapijske aktivnosti u školi, IOOP – izrada programa. Edukatori su vrlo zanimljivi, životni, žao mi je što smo došli do kraja. Obradovala bih se kad bi se osmislilo i pravilo još ovako zanimljivih edukacija koje će nam uvelike pomoći u daljnjem radu s djecom.”

”Kao i do sada sadržaj svih edukacija bio je poučan i zanimljiv. Hvala vam!”

”Izrada IOOP-a jer će mi to uvelike koristiti u radu. Hvala što ste mi uspjeli približiti probleme i poteškoće djece s teškoćama jer ću ih sada moći još bolje shvatiti i pomoći im da budu što uspješniji.”

”Vedrina, radost, pozitiva svih sudionika edukacije. Svi predavači su bili pristupačni i u pristupačnom načinu predavanja – spremni, puni informacija, primjera… Kombinacija različitih lokacija. Sve što je bilo prezentirano biti će od velike koristi u radu…”

”Ponovno postavljen suradnički odnos s edukatorima i njihova spremnost u savjetovanju za konkretne primjere iz našeg rada. Vrlo mi je korisna bila edukacija o strategijama i koracima u stvaranju IOOP-a.”

”Svidjelo mi se predavanje edukatora, ugodna i opuštena atmosfera. Predavanja su zanimljiva i poučna.”

”Atmosfera, praktičnost, moguća primjena u nastavi. Sve pohvale!”

”Primjena IT tehnologije, razmjena iskustva, izrada IOOP-a”

”Izmjene iskustava, radionica u izvedbi IOOP.”

G1 – Najmanje mi se svidjelo:

… nije bilo niti jednog odgovora na evaluacijskim listićima

G1- Preporuke

”Uključiti i roditelje u edukaciju, roditelje iz vijeća roditelja da prenesu sadržaje edukacije ostalim roditeljima iz razreda.”

”U edukaciju treba uključiti što više učitelja kako bi sami mijenjali svijest o potrebama i pomoći kako djece s teškoćama u razvoju tako i one bez teškoća. Autizam?”

”Više primjera djece s ostalim teškoćama i načina kako raditi s njima.”

”Još više primjera rada s djecom s poteškoćama, pogotovo kod poteškoća u čitanju, pisanju, poremećaju pažnje, nekoncentracije…”

”Više praktičnog rada.”

”Mislim da su obuhvaćena sva područja koja su i trebala biti. U nekoj budućnosti novim projektima obuhvatiti još više učitelja.”

”Uključiti više učitelja RN :)”

”Sve ponoviti novim polaznicima, OBVEZNO!!! :)”

G4 – Posebno mi se svidjelo

”Primjenjivost u praksi!”

”Komunikacija s voditeljima edukacije i grupom.”

”Kvaliteta prezentacija od strane predavača. Konkretnost predavanja o pom.u nastavi, disleksiji i prilagodbi.”

”Edukatori, korisnost sadržaja, kohezija naše grupe, puno dobrih primjera, puno odgovora na puno pitanja, sadržajno bogatstvo i bogatstvo primjera.’

”Interakcija predavača i sudionika, mogućnost davanja osobnih iskustava, izvrsna atmosfera koja je vladala u koherentnoj grupi.”

”Izmjena iskustava, konkretna izrada, vježbe, mogućnost diskusije, odgovaranje predavača na naša pitanja.”

”Razmjene iskustava svih sudionika i jako dobra atmosfera tijekom edukacije.”

”Razmjena iskustva, rješavanje problema.”

”Opuštena atmosfera koja nije izgubila na kvaliteti zbog toga, dapače, pozitivno djeluje na motivaciju…”

”Edukacija odlična i sve mi se svidjelo, predavači, kolege.”

”Teme koje smo obradili. Odnos edukatora prema grupi i grupe prema edukatorima. Za mene puno novih informacija, metoda rada… Super je razmjena iskustava između škola.”

”Zanimljivost sadržaja. Interakcija između edukatora i grupe.”

G4 – Najmanje mi se svidjelo

”Predavanja o psihologijskim temama zbog razine koja je niža od mog obrazovanja.”

”Možda malo više druženja s voditeljima projekta.”

”A glupo mi, ali Marte Meo mi nikako nije sjeo… Opći, neoperacionalizirani termini i dalekosežni (optimistični) zaključci… A šlag na tortu mi je bila činjenica da osnivačica osobno mora odobriti svakog zadnjestupnika njihovog programa…”

G4 – Preporuke

”Možemo tako nastaviti dalje.”

”Ne miješati učitelje / profesore sa stručnim sur.zbog različite razine kompetencija i znanja.”

”Još ovakvih edukacija, rada na sebi, mijenjanja radne okoline – podrška za to!!!”

”Predavanja bi trebala završiti u 17h. Nakon toga sudionici nisu više u stanju procesuirati informacije i ostati u sjedećem položaju.”

”Mogli bi nastaviti edukaciju npr.za nekoliko mjeseci kada bi implementirali naučeno – izmjeniti iskustva.”

”Kava se planira NAKON jela, ne prije :)”

”Treba nastaviti ako je moguće.”

20.-22.02.2014. Gospić

Modul IIIA za grupu G3 i Modul IB za grupu G4

OŠ dr. Jure Turića i Kulturno informativni centar Gospić

G3 – nastavnici srednjih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 4,56
Prezentacija sadržaja – 4,22
Prostor – 4,56
Opći dojam – 4,56

G4 – stručni suradnici osnovnih i srednjih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 4,95
Prezentacija sadržaja – 4,79
Prostor – 4,74
Opći dojam – 4,95

G3 – Posebno mi se svidjelo:

”Predavanja o izradi individualnog edukacijskog plana …….”

”Susretljivost i pristupačnost svih edukatora; razmjena iskustva s kolegama iz drugih škola; radionice temeljene na stvarnim primjerima učenika kojima predajemo.”

”Izlaganje prof.log. R. Cimpermana glede vrednovanja i ocjenjivanja učenika s teškoćama.”

”To što sam otvorena za nove stvari, isto tako vidjela da nije sve u ponašanju.”

”Praktični dio – o disleksiji, o pomagalima – tehničkim, infor.-komunikacijskim i senzorskim.

”Radionica o disleksiji.”

”Razgovor o konkretnim problemima, fleksibilnost organizatora :), radionica o disleksiji/disgrafiji.”

”Ležeran, otvoren pristup, razmjena iskustava, prezentirane teme.”

”Korisne informacije, primjenjivost naučenog u praksi.”

G3 – Najmanje mi se svidjelo:

”Nešto lošija raspodjela vremena kod nekih predavača. P.S. Ovo nije velika zamjerka, ali eto, nešto moramo napisati…”

”Preduga izlaganja pojedinih stručnjaka i lošiji raspored stručnjaka u jednom danu (jedan predavač cijeli dan! 🙁 )”

”Možda bi malo trebalo rasteretiti program. Isto tako bude i ponavljanja sadržaja.”

”Kad sam vidjela raspored za petak.”

G3- Preporuke

”Malo smanjit broj predavanja, zbog koncentracije polaznika koja opada sa vremenom”

”Samo neka bude što više ovakvih edukacija. Bilo je veoma korisno.”

”Napraviti bolji raspored po danima.”

”Edukacija je jako korisna i zaista se jako puno nauči… I svima će nam biti proces integracije lakši i ljepši…”

”Što više primjera iz prakse.”

”Što više edukacija o pojedinačnim teškoćama (npr.posebno o ADHD). Hvala!!!”

G4 – Posebno mi se svidjelo

”Predavač je veoma zorno i konkretno na primjerima u međusobnoj komunikaciji predočio primjenu metoda u radu s učenicima s teškoćama. Saznali smo jako puno o stvarima o kojima nema ili ima nedovoljno informacija – načini uvođenja pomoćnika u rad s učenicima s poteškoćama… Sve je veoma korisno bez obzira na novost informacija.”

”Pripremljenost edukatora i materijala za rad; dobra organiziranost organizatora; radna atmosfera i grupa; organiziranost pauzi; primjeri dobre prakse; otvorenost, kreativnost i improvizacija edukatora.”

”Mnogo konkretnih primjera. Pitanja nisu ostajala bez odgovora. Druženje s kolegama i upoznavanje s njihovim problemima i savjeti. Zanimljiva, a ne suhoparna predavanja. Najvažnije mi je što imam osjećaj da sam puno naučila i korisno provela vrijeme. Posebno korisno je druženje s roditeljima djece s posebnim potrebama.”

”Mogućnost diskutiranja i razmjene iskustava s kolegama. Kompetentnost predavača. Osobno svjedočanstvo na kraju.”

”Sam predavač Kobetić – način predavanja i način na koji drži pažnju – čovjek doista živi ono što radi. Pobuđeni su apetiti za više znanja i konkretnih koraka. Sve je pun pogodak i zahvala na zanimljivim i jako korisnim predavanjima i istim takvim predavačima.”

”Izmjena iskustava, odgovori na konkretna pitanja, mogućnost dobivanja aktualnih važnih informacija, obnavljanje nekih poluzaboravljenih činjenica.”

”Sva predavanja bila su vrlo korisna. Sigurno će nam omogućiti da svojim učiteljima pomognemo u onome što im u svakodnevnom radu jako nedostaje budući u svom školovanju nisu primjereno obučeni – kako raditi s djecom s teškoćama u razvoju, kako omogućiti inkluziju.”

”Sva su predavanja bila od velike koristi; predavači su bili vrlo zanimljivi.”

”Interakcija između predavača i sudionika.”

”Sve mi se svidjelo. Predavači – zanimljivi, odlični. Puno humora koji potiče stalnu pažnju.”

”Opuštenost tj.forma predavanja u obliku razgovora podložnog prekidanju i digresijama…”

”Opuštena atmosfera, međusobno upoznavanje jedno drugog, razmjena mišljenja, dobar rad predavača.”

”Sve mi se svidjelo, pa ne mogu izdvojiti nešto kao posebnost.Nova saznanja o onome što prije nisam imala priliku čuti. Vrlo prihvatljiv način izlaganja svih predavača (puno primjera iz prakse).”

”Atmosfera i dobar međusobni kontakt sudionika. Pohvaljujem predavače, bili su interesantni, stručni i s puno osobnih primjera koji su sva predavanja učinili životnim i još zanimljivijim.”

”Izbor predavača i tema.”

”Razmjena informacija između kolegica. Slušanje različitih stavova i iskustava. Nove informacije.”

”pozitivan odnos edukatora prema našim stavovima i iskustvima; dobra interakcija između sudionika edukacije.”

G4 – Najmanje mi se svidjelo

”Možda je ritam rada i edukacija preopširan za ova tri dana.”

”Cjelodnevni rad; potreba većeg usklađivanja teorije sa školskim sistemom tj. nedovoljno postojanje istog (iako je jako puno korisnih savjeta)”

”Predugo trajanje predavanja. Malo usporiti ritam.”

”Prepričavanje viceva iako je to izgledalo zabavno.”

”Neprestano spominjanje Crne Gore u različitim kontekstima (nepotrebno odvlačenje pažnje). Petak – predavanje o.k. – nedovoljno korektno – preopćenito, egotripovsko. Definitivno u odnosu na ostatak – nešto što se mora promijeniti.”

”Loš pokušaj šale, al’ nemam zamjerki osim trajanja (al’ to nije zamjerka, više osobni problem…)”

”Pretrpan raspored predavanja.”

”Nova saznanja o onome što prije nisam imala priliku čuti. Vrlo prihvatljiv način izlaganja svih predavača (puno primjera iz prakse).”

”Sve je bilo super.”

G4 – Preporuke

”Uvođenje asistenta u nastavi; načini individualizacije.”

”Još primjera dobre prakse! Samo tako naprijed!”

”Hvala PUŽ-u što nas je uključio”

”Malo veća pauza za ručak koja će omogućiti bolju koncentraciju nastavnika.”

”Buditi im želju za motivacijom i samomotivacijom. Uvjeriti ih da stave dijete u centar svoje pažnje i uvjeriti ih da je to u redu. Poticati ih na osobni rast. Upućivati na izvore za pronalaženje odgovora.”

”Vrlo konkretne preporuke za ponašanje. Veća pauza nakon ručka, jednostavno sva krv ode gdje ne treba – ne mogu se adekvatno pratiti predavanja ni uz najbolju želju.”

”Samo tako nastavite!”

”Predavanja za izradu planova i programa, primjeri dobre prakse.”

”Praktični savjeti za što više teškoća u razvoju (uz etiologiju i simptome)… Znači, sve isto, al’ još… Hvala…”

”Veći razmak između predavanja.”

”Nastaviti na ovaj način jer je stvarno dobro napravljeno!!! Pozdrav!!! Odlični ste, svašta sam saznala.”

”Još više primjera dobrog upravljanja razredom i postupaka individualizacija u radu s učenicima.”

”Organizirati još ovakvih edukacija.”

13.-15.02.2014. Rab

Modul IIA za grupu G2 i G3

OŠ Ivana Rabljanina

G2 – nastavnici predmetne nastave osnovnih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 4,83
Prezentacija sadržaja – 5,00
Prostor – 4,67
Opći dojam – 4,83

G3 – nastavnici srednjih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 4,18
Prezentacija sadržaja – 4,55
Prostor – 4,82
Opći dojam – 4,55

G2 – Posebno mi se svidjelo:

”Vrlo ugodna atmosfera, odnos s edukatorima te mnoštvo korisnih i upotrebljivih savjeta i materijala. Nova saznanja i razvijanje spoznaja o potrebama i mogućnostima djece s posebnim potrebama.”

”Razmjena iskustava s drugim učiteljima, izvrsni edukatori i dobra organizacija, ugodno druženje”

”Radionica na IEP-u”

”Samostalna izrada IEP-a te razmjena iskustava.”

”Praktična izrada IEP-a, razmjena iskustava.”

”Primjeri iz prakse!”; Primjeri iz prakse!”, ”Primjeri iz prakse”, ”Puno primjera iz prakse”

”Radna atmosfera i pristupačnost edukatora.”

”Suradnja učenika.”

G2 – Najmanje mi se svidjelo:

”Nemam primjedbi.”

G2- Preporuke

”Osobna iskustva djece s posebnim potrebama.”

”Pisanje IEP-a u timu sa stručnim suradnicima i svim ostalim stručnjacima za ovaj tim.”

”Više radionica”

”Primjeri iz prakse.”

”Nastaviti i dalje s dobrim primjerima prakse”

”Što više primjera iz prakse.”

”Više predavanja radioničkog tipa.”

”Radionice!”

”Radionica za primjenu IEP-a u praksi.”

”Šro više primjera iz prakse!”

”Što više dobirh primjera iz različitih predmeta”

”Što više primjera iz prakse i mogućih rješenja problema koji nam se javljaju u radu (ili se mogu pojaviti).”

G3 – Posebno mi se svidjelo

”Iznošenje konkretnih problema i prijedlozi za rješavanje tih problema u realnom kontekstu.”

”Praktični prijedlozi i savjeti osoba izravno uključenih u rad djece s posebnim potrebama.”

”Razgovori koji su uključivali konkretne primjere rada s djecom s invaliditetom (asistenti u nastavi, primjeri dobre prakse itd.)”

”Prezentacije i razgovor o iskustvima i problemima s kojima se vsakodnevno susreću.”

”Individualizirani odgojno-obrazovni programi”

”Prilika za razgovor, postavljanje pitanja i dobivanje konkretnih odgovora.”

”Jako sam zadovoljna sa svim predavanjima. Jako korisno, puno savjeta!”

”Prezentacija i sadržaj su bili odlični.”

”Osim predavanja koja su kvalitetna i razrađena, svidjelo mi se to što smo mogli to doživjeti, vidjeti i na konkretnim primjerima… Isto tako timski rad, rad u grupama mi je jako puno koristio i nadam se da ću ga primjenjivati u konkretnim situacijama…”

”Svidjela mi se razmjena iskustava i primjer dobre prakse. Svidjeli su mi se topli ljudi puni dobre volje.”

”Primjeri dobre prakse i izmjene iskustava.”

G3 – Najmanje mi se svidjelo

”Neke stvari su se ponavljale. Na prvoj edukaciji smo dobili informacije o cerebralnoj paralizi, m.distrofiji, ADHD-u… Puno novih stvari smo naučili. Sada smo čuli o programima i planovima koji će se raditi uskoro, ali trenutno nisu primjenjivi zbog nedostatka stručnog tima.”

”IOOP – mislim da je to područje potrebno još dodatno konkretizirati, ali je u svakom slučaju dobro što je to bila jedna od tema.”

”Malo smanjiti (ako je to moguće) dnevnu količinu sati edukacija.”

”Tijekom edukacije mi se najmanje svidjelo samo trajanje. Zaista smatram da 6 ili 7 sati je previše, ne možeš se toliko koncentrirati, a sadržaj je bio odličan.”

”Ponavljanja nekih sadržaja (promocija škole) te teorijska predavanja o IOOP-u jer su suviše udaljena od stvarnosti i mogućnosti škola, naše upućenosti itd.”

”To što, koliko sam shvatio, gotovo da ne postoji u Hrvatskoj niti jedna škola kao primjer dobre prakse u pisanju IOOP-a. Zato je dio vezan za IOOP-e djelovao kao još neprimjenjena teorija.”

”Lijepo je i korisno znati teorijske okvire, ali govoriti o nečem što je trenutno neostvarivo ne pomaže. Jedan predavač izuzetno monotonog nastupa, nezanimljiv.”

”Izrada IOOP-a, ali znam da se moramo u tome izvježbati.”

G3 – Preporuke

”Možda malo više prijedloga za konkretno djelovanje na satu. Kako raditi s disleksijom, na koji način pronaći sredstva za pomagala (laptopi i sl.),…”

”Uključiti djecu s posebnim potrebama u edukaciju (npr.dvoje djece za svaki modul), naravno, ako je izvedivo. Hvala na svemu. Odlični ste!”

”Dođite i zaista ćete puno toga naučiti…”

”Neka bude što više ovakvih edukacija. Odlične su.”

”Nastavite ovim putem!”

”Ne znam.”

”Sve je bilo odlično; Sve 5”

”Sve više primjera, sviđa mi se prijedlog da djeca ili osobe s invaliditetom govore o svojim iskustvima s nama.”

”Da dovedemo djecu s cerebralnom paralizom i razgovaramo s njima tijekom edukacije.”

”Konkretni primjeri načina podučavanja i provjera.”

30.01.-01.02.2014. Zagreb

Modul IA za grupu G3 i Modul IIA za grupu G1

OŠ Horvati 

G1 – nastavnici razredne nastave osnovnih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 5,00
Prezentacija sadržaja – 4,92
Prostor – 4,75
Opći dojam – 5,00

G3 – nastavnici srednjih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 4,50
Prezentacija sadržaja – 4,42
Prostor – 4,42
Opći dojam – 4,67

G1 – Posebno mi se svidjelo:

”Predavanje o izradi IOOP-a. Rad s osobom koja je u svojoj profesiji bliska s nama učiteljima i s kojom smo mogli podijeliti iskustva u radu.”

”Osvješćivanje samog programa (IOOP), način njegovog pisanja. Ljudi – edukatori. Pozitiva.”

”Srdačnost i pristupačnost svih onih koji sudjeluju na projektu. Timski i praktični rad.”

”Otvorenost sugovornika, izmjenjivanje iskustava i poticanje da budemo što bolji u svome radu.”

”Konkretnost, suradnja, pristupačnost predavača, sadržaj. Pohvale!!”

”Što sam napokon upućena na pravi način o IOOP-u i što će mi to uvelike pomoći u mom radu.”

”Praktičan rad, radionica o izradi IOOP-a. Pripremljenost predavača, ugodna radna atmosfera.”

”Srdačnost i pristupačnost svih onih koji sudjeluju na projektu. Timski i praktični rad.”

”Izrada plana IOOP, radionice”

”Svi sadržaji bili su zanimljivi i poučni i besmisleno je bilo što izdvojiti kao nebitno.”

”Posebno mi se svidjela izrada IOOP-a, vrlo korisno i od velike pomoći.”

”Sadržaj Edukacije. Izvrsno osmišljen redoslijed prezentacija.”

G1 – Najmanje mi se svidjelo:

”Što sam se našla u nedoumici prilikom edukacije općenito o IOOP-u i shvatila da se teorija i praksa često ne podudaraju.”

”Kako je vaša energija i pozitivan stav bezgranično velika nisam uočila nikakve manjkavosti.”

G1- Preporuke

”Što više primjera iz prakse.”

”Još više praktičnog rada tj. uputiti na pravi put, pokazati što, kako, zašto. Samo tako nastaviti! :)”

”Radionice o konkretnim primjerima koje imamo u praksi.”

”Kako pomoći djeci s autizmom.”

”Neizostavno ponoviti ovaj sadržaj.”

G3 – Posebno mi se svidjelo

”Organiziranost, pristup, iskustva i njihova razmjena…”

”Konkretni prijedlozi za rad s djecom s teškoćama.”

”Prezentacija “Stavovi roditelja”; životna iskustva; drugačiji pogled na probleme; dinamičnost predavanja”

”Konkretni i praktični savjeti, uvid u pozadinu problema koji pojedini učenici s teškoćama imaju.”

”Predavači, njihova ljubav prema djeci, energija i komunikativnost s publikom tako da je ovo bilo aktivno učenje u kojem sam dobila dio elementarnog znanja za lakši rad sa svom djecom u svom razredu.”

”Izuzetno su mi se svidjele edukacije o ADHD poremećaju i o stavovima roditelja djece s cerebralnom paralizom. Također je i prezentacija gosp. Darka na početku ove edukacije bila poučna a i mi smo se dosta uključivali u razgovore međusobno.”

”Uključivanje učenika s teškoćama u redovni sustav odgoja i obrazovanja – novi oblici potpore – Darko Kobetić, prof. reh.”

”Predavanja osoba koje imaju konkretnog iskustva u radu s djecom s posebnim potrebama!”

”Predavanje majke čiji sin ima cerebralnu paralizu. Čuli smo dosta savjeta kako se nositi s tim u radu, ali i u emocionalnom doživljavanju cijele situacije.”

”Način predavanja, rasprave na temu pojedinih sadržaja.”

”Senzorna integracija – Mario Horvat; super prezentacija, a posebno spontano izlaganje. Stavovi roditelja – Maja Tabak; primjeri iz života na slikoviti, jednostavan i nadasve spontan način prikazani.”

”Što predavači koriste primjere iz života i govore o konkretnim problemima.”

G3 – Najmanje mi se svidjelo

”Prezentacija “Ergonomija i pozicioniranje” – slaba praktična primjena”

”Nije mi bila baš najjasnija MARTE MEO metoda.”

”Teorijsko predavanje koje nije dotaklo konkretne probleme”

”Marte Meo metoda nije mi bila posve jasna, a i ne mislim da je iskoristiva u srednjoškolskoj nastavi, izuzev, naravno, poruke: puno smijeha, pozitivnog i kod pogrešaka i kod nerazumijevanja učenika.”

”Sve mi je bilo korisno. Na svakom predavanju sam nešto naučila (negdje više), ali sveukupno gledano jako pozitivno iskustvo.”

”Rad s učenicima s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem. Previše slajdova, previše teorije a premalo primjera i to onih konkretnih iz stvarnog života adolescenata i učenika u pubertetu.”

”Uvijek je dobro više općeg sadržaja imati. Sve je super!”

 ”Korištenje filmića – neki su bili prespori (ili smo mi bili preumorni).”

”Uglavnom mi se sve svidjelo. Hvala na svemu!”

G3 – Preporuke

”Svaka osoba ima sadržaj koji bi joj koristio i pomogao…”

”Nemam; sve je bilo odlično.”

”Jako je dobro organizirana tako da smatram da ništa ne treba mijenjati! Puno savjeta za praksu što me se dojmilo! Hvala! Hvala što ste se pobrinuli tijekom pauza da nam ništa ne fali!”

”Oslušnuti što i s kojim se problemima nastavnici susreću te tome prilagoditi predavače.”

”Više pozornosti disgrafiji, disleksiji te edukacija svih predmetnih nastavnika, ne samo “dobrovoljaca”.”

”Predlažem da poslušamo nešto više o disleksiji, disgrafiji i diskalkukiji (npr. neke praktične savjete što napraviti kada primijetimo da dijete ima taj poremećaj, …)”

”Što više primjera iz prakse, molim Vas!”

”Što više polaznika, veća će biti i informiranost nastavnika u školama glede učenika s teškoćama u učenju prema

”Praksa, praksa i još prakse!”

16.-18.01.2014. Gospić

Modul IA za grupe G1 i G2

OŠ dr. Jure Turića i Kulturno informativni centar Gospić

Promocija projekta u Gospiću
Prilika za predstavljanje projekta i sudionika

G1 – nastavnici razredne nastave osnovnih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 5,00
Prezentacija sadržaja – 4,92
Prostor – 5,00
Opći dojam – 5,00

G1 – nastavnici predmetne nastave osnovnih škola

edukaciju su ocijenili:

Sadržaj edukacije – 4,83
Prezentacija sadržaja – 4,75
Prostor – 4,83
Opći dojam – 4,75

G1 – Posebno mi se svidjelo:

”Interakcija predavača i polaznika u izmjeni bogatih iskustava. Odabir tema – nova znanja u pristupu djetetu s teškoćama.”

”Pristupačnost i toplina svih vas koji ste sudjelovali u organizaciji te kvaliteta pripreme i prezentiranja tema koje ste pripremili.”

”Srdačnost i pristupačnost edukatora. Pozitivna atmosfera tijekom predavanja, razmjena mišljenja svih nas zajedno na edukaciji. Volja i želja da još bolje poboljšamo svoj rad s djecom, jer uvijek čujemo nešto novo.”

”Čast mi je bila sudjelovati u ovoj edukaciji, družiti se s ljudima koji se trude da djeca odrastaju sa širokim osmijehom na licu. Različitosti nas oplemenjuju, bogatija sam za jedno veliko iskustvo.”

”Zanimljivi sadržaji i izlaganje od strane edukatora. Toliko pozitivnih emocija i vibracija da se čovjek osjeća zadovoljno i ispunjeno, unatoč teškim životnim situacijama i tužnim trenucima. Volja, optimizam i dobro srce glavni su pokretači ovih ljudi (edukatora) koji su iskreno i s ponosom progovarali o problemima iz svog života. Hvala Vam!”

”Pripremljenost predavača, primjeri, razgovori, dobra radna atmosfera, zanimanje za temu.”

”Posebno mi se svidjela izmjena iskustava i navođenje primjera iz prakse. Isto tako sudjelovanje u određenim temama gdje smo mogli saznati kako pokušati riješiti veliki problem ili kome se obratiti.”

”Suradnja s edukatorima koji su uvijek bili spremni saslušati i nas s našim iskustvima i “problemima” u radu. I to što su u edukaciju uključeni oni koji u svom osobnom životu (obiteljskom) imaju djecu s teškoćama.”

G1 – Najmanje mi se svidjelo:

… nije bilo niti jednog odgovora na evaluacijskim listićima

G2 – Posebno mi se svidjelo

”Zaista mi se sve svidjelo. Ne bih htjela ništa posebno izdvajati. Svako je predavanje bilo svrsishodno na svoj način. Dobili smo mnogo korisnih informacija vezanih za rad s učenicima u školi. Ovakve bi edukacije trebale biti češće, a poželjan bi bio veći broj sudionika edukacije.”

”Stručnost predavača”

”Najviše mi se svidjela organizacija. Edukacija je izvrsno zamišljena i provedena.”

”Korisni primjeri iz prakse, savjeti. Spremnost na suradnju i savjete edukatora. Razmjena iskustava s kolegama iz drugih škola.”

”Mogućnost komunikacije i razmjena iskustva, osvještavanje i pogled iz druge perspektive, čuti mišljenje svih uključenih od roditelja, stručnih suradnika, učitelja. Uvažavanje različitih razmišljanja.”

”Edukacije koje su imale puno sadržaja i primjena primjenjivih u nastavi.”

”Strpljenje predavača u slušanju primjera iz prakse učitelja sudionika i davanja savjeta.”

G2 – Najmanje mi se svidjelo

”Što neki primjeri nisu primjenjivi u nastavi.”

”Najmanje mi se svidjela spoznaja da u području rada i inkluzije djece s teškoćama ima jako puno prostora za napredak u hrvatskom školstvu na svim razinama.”

”Ne mogu izdvojiti. Čini mi se da je sve bilo korisno!”

29.-30.11.2013. Zagreb

Modul IV – Edukacija pomoćnika u nastavi

OŠ Horvati

Sudionici iz Gospića, Raba i Zagreba.

Dio njih već pruža, a dio će od ponedjeljka 02.12. pružati podršku učenicima s teškoćama u razvoju u tri osnovne i tri srednje škole uključene u projekt.

Želimo im puno uspjeha u radu

Teme dvodnevne edukacije:

– Hrvatsko školstvo i učenici s teškoćama – oblici potpore inkluzivnom odgoju i obrazovanju

– Značajke razvoja djece osnovnoškolske dobi

– Rad s učenicima s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti – ADHD

– Individualizirani edukacijski programi – uloge i zadaće pomoćnika

– Stavovi roditelja

– Principi Marte Meo pristupa

– Uvod u senzornu integraciju

Sudionici su edukaciju ocijenili:

Sadržaj edukacije – 4,65

Prezentacija sadržaja – 4,95

Prostor – 4,65

Opći dojam – 4,75

Posebno mi se svidjelo:

”Konkretni primjeri iz prakse i ideje za rad s djecom.”

”Komunikacija između predavača i nas koji smo slušali. Odgovor na svako postavljeno pitanje smo dobili i tako proširili svoja znanja. Pristupačnost i otvorenost svih predavača je za svaku pohvalu.”

”Raspoloženost edukatora i njegova pristupačnost, velik broj informacija, vrlo organizirano, nije bilo priče samo o teoriji, nego je bilo potkrijepljeno brojnim primjerima i to je stvarno odlično.”

”Način na koji se prezentiralo na edukaciji, elokventnost predavača, pravo na drugačije mišljenje, pravo na postavljanje pitanja”

Najmanje mi se svidjelo:

”Najmanje mi se sviđalo što je bilo previše informacija u samo 2 dana pa su predavanja predugo trajala.”

”Manje je bilo govora o djeci sa CP, a više sa ADHD.”

”Edukacija bi trebala trajat više dana jer zahtijeva izuzetnu koncentraciju, procesuiranje puno podataka.”

”Općeniti dijelovi.”

Edukacijski moduli za nastavnike i stručne suradnike odvijat će se na način da će svaka od grupa proći predviđena tri modula u tri različita grada.

Svaki modul traje tri dana, od četvrtka do subote.

Izvoditelji svih edukacija/edukatori su: Centar znanja PROFECTUS* i Udruga ”Put u život”.

Svoja iskustva podijelit će naši partneri na projektu, OŠ Horvati i IX. gimnazija

Grupe

G1 – nastavnici razredne nastave osnovnih škola

G2 – nastavnici predmetne nastave osnovnih škola

G3 – nastavnici srednjih škola

G4 – stručni suradnici osnovnih i srednjih škola

Edukacijski moduli

IA, IIA, IIIA – za grupe G1, G2 i G3

IB, IIB, IIIB – za grupu G4

Svi pomoćnici u nastavi sudjelovat će na dvodnevnom edukacijskom modulu IV u Zagrebu, prije njihovog angažiranja u sklopu projekta Snail in School.

*Centar znanja PROFECTUS izabran je za izvoditelja temeljem provedenog postupka javne nabave u okviru ovog projekta, prema zadanoj proceduri donatora.

19.11.2013.

Natječaj za zapošljavanje pomoćnika u nastavi – ugovor o djelu

Pomoćnici će pružati podršku učenicima  s teškoćama u razvoju u osnovnim i srednjim školama u razdoblju od 02.12.2013. do 28.11.2014. i to:

– u Gospiću – 3 pomoćnika

– u Rabu – 6 pomoćnika

Pomoćnici će proći dvodnevnu edukaciju za pomoćnike u nastavi u Zagrebu u sklopu projekta.

Uvjet: srednja stručna sprema

Prijavi je potrebno priložiti:

– životopis

– motivacijsko pismo

– dokaz o završenoj srednjoj školi

Izabrani kandidati će prije sklapanja ugovora trebati priložiti:

– uvjerenje o nekažnjavanju

Prijave trebaju stići do 27.11.2013. u 16h na:

– e-mail: puz@udrugapuz.hr (sa skeniranim prilozima

– fax: 01/3014459

– pošta: Udruga ”Put u život”, Đakovačka 11, 10000 Zagreb

– osobnom dostavom: Udruga ”Put u život”, Đakovačka 11, 10000 Zagreb

22.08.2013.- 21.12.2014.

Projekt ”Puž u školi”

Partneri na projektu:

OŠ Horvati, Zagreb

IX. gimnazija, Zagreb

Ugovorno tijelo:

ASOO – Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih

Organizacijska jedinica za upravljanje strukturnim instrumentim

Projekt ”Puž u školi”

usmjeren je na podršku redovnim odgojno obrazovnim ustanovama s ciljem povećanja broja djece s teškoćama u razvoju koja uspješno završavaju osnovno i srednješkolsko obrazovanje u svojim lokalnim zajednicama, te poboljšanje kvalitete njihovog obrazovanja.

Provedba projekta:
  • od 22.08.2013.
  • do 22.12. 2014.
  • 16 mjeseci
Ukupna vrijednost projekta

260.135,91 €, od čega 94,99% (247.103,10€) financira Europska Unija kroz Ugovor o bespovratnim sredstvima.

Opći cilj projekta:

je promocija inkluzivnog obrazovanja na cijelom području Republike Hrvatske i unapređenje kvalitete obrazovanja za učenike s teškoćama u razvoju.

Specifični cilj projekta:

je promocija inkluzivnog obrazovanja na cijelom području Republike Hrvatske i unapređenje kvalitete obrazovanja za učenike s teškoćama u razvoju.

Aktivnosti projekta:
  • jačanje stručnih kapaciteta, učitelja/ nastavnika i stručnih suradnika kroz modularne edukacije, supervizije, konzultacije i studijsko putovanje, u svrhu podizanja kompetencija za rad s učenicima s teškoćama u razvoju
  • edukacija pomoćnika u nastavi i njihovo zapošljavanje u suradničkim školama
  • opremanje partnerskih škola
  • promocija projekta
  • evaluacija projekta
Očekivani rezultati:
  • viša razina svijesti o inkluzivnoj edukaciji i socijalnoj uključenosti učenika s teškoćama  u razvoju/invaliditetom u tri lokalne zajednice.
  • nastavno osoblje i stručni suradnici partnerskih i suradničkih škola iz tri različite lokalne zajednice povećali su svoje kompetencije u području inkluzivnog obrazovanja i socijalne uključenosti učenika s teškoćama  u razvoju/invaliditetom.
  • educirani pomoćnici u nastavi pružali su, za vrijeme trajanja projekta, podršku učenicima s teškoćama  u razvoju/invaliditetom u tri različite lokalne zajednice.
  • bolja opremljenost partnerskih škola prilagođenim namještajem, didaktičkim materijalima i pomagalima koja će učenicima s teškoćama  u razvoju/invaliditetom olakšati praćenje nastavnih sadržaja

Web stranicu sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda

Sadržaj ove web stranice isključiva je odgovornost Udruge roditelja djece s posebnim potrebama ”Put u život”.

18.11.2013.

U rujnu 2014. održane su supervizije nastavnika u 3 srednje škole uključene u projekt Snail in School u području primjene individualiziranih planova edukacije. Ovime je plan edukacija za nastavnike i stručne suradnike srednjih škola ispunjen.

U lipnju 2014. održane su supervizije nastavnika svih 6 škola uključenih u projekt Snail in School u području primjene individualiziranih planova edukacije. Druga supervizija slijedi u rujnu/listopadu.